Google görsel arama son zamanların en kullanılan araçlarından biridir. Google, tek başına bir arama motoru olmaktan daha çok şey için gelişti. Teknoloji çağı ilerledikçe şirket, etkileyici birçok araç geliştirdi. Bunlardan bazıları da son derece gelişti ve uzmanlaştı. Google görseller, diğer adıyla “Google Görsel Arama” bu araçlardan yalnızca biridir. Özellikle son dönemlerde arama motorlarından çok daha fazla görsel arama özelliği kullanılmaya başlanmıştır.
Google Görsel Arama Nedir?
Görsel bir arama motoru, bir blog gönderisini göstermek, ana sayfayı canlandırarak bir fikri iletmek gibi amaçlar üzerine kurulmuş Web’de merak ettiğiniz görselleri arama ve bunları indirebilmenize yardımcı bir motor aracıdır. Markaların görünürlüğünü arttırabilmesi de için görsel arama optimizasyonu sağlanması oldukça önemlidir.
Görsel Arama Nasıl Yapılır?
Google görsel arama, çevrimiçi olarak resim aramak için Google tarafından geliştirilen web tabanlı bir motor aracıdır. Google arama, metin tabanlı bir içerik girilerek metin tabanlı içeriğe sahip web sayfalarını sıralarken, Google görsel arama motoru ise girilen anahtar kelimelere göre görüntü medyasına ait görselleri size sunar. Ve sonuç sayfanızı aratmak istediğiniz şeyle alakalı ilişkili görsellerle doldurur. Buradaki ana faktör ise arama terimlerinizin resim dosya adlarıyla ne kadar yakından ilişkili ve eşleştiği ile ilgilidir. Bu anlamda çok daha kullanışlı olacaktır. Google görsel arama ise şu şekilde yapılır;
- İlk olarak Google görsellere girmek gerekir.
- Görseller üzerinde yer alan fotoğraf makinesi sembolüne tıklamak gerekmektedir.
- Buraya Google görsel yüklenmeli ya da bağlantısı yapıştırılmalıdır.
Google tersinden görsel arama, web’deki görsel olarak benzer olan tüm görselleri keşfetmenize yardımcı olur. Google görseller sekmesine masaüstünüzden veya mobilinizden bir resim hakkında bilgi edinmek amacıyla yüklediğiniz fotoğrafın, size diğer web sitelerinde kullanılan ilgili ve alakalı resimleri ve aynı fotoğrafın farklı boyutlarının anında görsellerini sunduğu bir programdır. Tersinden görsel işleminin yapılabilmesi için mevcut olan görselin direkt olarak arama motoruna yüklenmesi gerekmektedir.
Tersinden Google Görsel Arama Nasıl Yapılır?
Tersinden Google görsel arama işlemleri için aşağıdaki adımları takip edilmelidir;
- İlk olarak Google sayfası açılmaktadır.
- Görselle ara seçeneğinde kamera işaretine tıklayın
- Buradaki arama kutucuğuna görüntü dosyanı yapıştırmak veya sürüklemek gerekir.
- Daha sonrasında aç veya seç tıklanarak
- Arama butonuna tıklamak gerekir.
İlginizi çekebilir : Instagram Hesap Silme Nasıl Yapılır?
Mobilde Google Görsel Arama
Google görsel arama işlemi hem bilgisayarda hem de mobil cihazlarda yapılabilmektedir. Mobil cihaz üzerinden görsel arama için şu adımlar takip edilmelidir;
- İlk olarak mobil üzerinden Google Chrome sayfası açılmalı ya da yüklenmelidir.
- Ardından ilgili görselin üzerine uzun süre basılı tutulmalı.
- Bu aşamada ekrana Google’ın menüsü çıkar.
- Daha sonra bu görsel Google üzerinden ara kısmına tıklamak gerekir.
- Bu sayede tersine görsel arama gerçekleştirebilirsiniz.
- Kişiler sonuçlar içerisinde farklı boyutlarda bulunan benzer görsellerin çıkmasını istiyorsa eğer sağ kısımda bulunan diğer boyutlar seçeneğine tıklaması gerekir.
Google Görsel Aramadan Nasıl Trafik Çekilir?
Google görsel arama ne yazık ki birçok işletme tarafından, markalarını tanıtmanın veya web sitelerine trafik çekmenin en doğru yollarını araştırırken göz ardı ediliyor. Resimlerinizi Google görsel arama için optimize etmek gayet basittir ve karşılığında elde edeceğiniz trafik kazanımı çok daha yüksektir. Sitenize ilgili ve potansiyel olarak daha çok trafik çekmek için Google görsel aramadan faydalanabilirsiniz. Görselleri optimize edebilmek için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir;
- Doğru dosya adını seçin
- Görüntü dosyasının adında odak anahtar kelimenizi kullanın.
- Görselle alakalı doğru format seçilmelidir.
- Görsel açıklamaları detaylı bir şekilde girilmelidir.
- Kullandığınız görsel blog konusuna uygun olmalıdır.
- Alakalı görsellerle kullanılmalıdır.
- Görsellerde yüksek kaliteye önem verilmelidir.
- Alternatif etiketlerinizi optimize etmelisiniz.
Anahtar Kelimeye Uygun Görsel Seçimi
Arama motoru optimizasyonu için anahtar kelimeler neredeyse en önemli parçalardan biridir. Anahtar kelime araştırmanızı uygulamayı unutmamalısınız. Dosya adlarınız ve alt nitelikleriniz, kullandığınız resimleri açıklar nitelikte olmalıdır. Seçimleriniz aynı zamanda SEO hedefleriniz tarafından da yönlendirilmelidir. “Google görsel arama” gibi bir anahtar kelimeyi hedeflerken kullanacağınız resimler bununla alakalı olmalı. Bu noktada da reklamların veya afişlerin resimlerden ibaret olduğu gerçeğini de unutmayın.
Başlık Metni ve Alt Metin Girilmeli
Başlık ve alt başlıklar için metin girilmelidir. Bir dosya adı, resimlerinize anahtar kelimeler eklemek için size en büyük şansı sunar. Resminizi, görüntüde ne olduğunu açıklayan bir kelime veya kısa bir ifade ile adlandırmalısınız. Başlık metinleri için görselin ne olduğu kısaca ifade edilmektedir. Buna ek olarak her arama sonucunda dosya adı yerine Google görsel arama tarafından alt metin görülecektir. Bu adımlar, resimlerinizin Google görsel aramada sıralanmasına yardımcı olacaktır.
İçerikle İlgili Görseller Seçilmeli
Arama motorları üzerinde olan bir görsel sadece çok beğenildiği için kullanılmamaktadır. Görsellerin ilgi çekici olabilmesi için kaliteli bir şekilde yüklenmesi ve optimizasyonunun yapılması gerekir. İçeriğinizde uygun grafik görselleri kullanmak okurların ilgisinin yoğunlaşmasına, ürün satışlarının artmasına katkıda bulunur. En önemlisi de ziyaretçilerinizin genel deneyimini arttırır bu da SEO için çok önemli bir unsurdur. Fakat içerikle tamamen alakasız bir seçim yapılırsa eğer etkileşim büyük oranda düşer. Kişiler aramak istediği kelimeyle ilgili kötü görsellere girerse bu anlamda web sitesi için kötü olacaktır. Kullanıcılar görsel üzerinden girmiş olduğu web sitesinde alakasız görseller görürse eğer web sitesi için olumsuz düşünceler olabilir.
Yüksek Kalitede Görsel Seçimi
Arama motorları için sahip olduğunuz daha orijinal görseller, kullanıcı için daha iyi deneyimler sunarken aynı zamanda alakalı aramalarda üst sıralara çıkmanıza sebep olur. Bu anlamda kullanılan görseller daha çekici olursa web sitesine karşı olumlu düşünceler oluşur. Şirketiniz için yüksek kaliteli orijinal görseller kullanmak arama motorlarında ön plana çıkmanıza olanak tanır. Kaliteli görseller satışları olumlu etkiler. Bu sebeple markanızın karakterini yansıtan görseller tercih ederek web sitenize daha çok müşteri çekmeyi deneyebilirsiniz. Arama motorları için 4 resim dosyası kullanılmaktadır;
JPG
JPG dosyaları oldukça hafiftir. Optimizasyon amacıyla genellikle JPEG dosyası kullanılır. Aynı zamanda JPG dosyaları küçüldüğü zaman çözünürlüğü kaybeder ve sıkıştırma eğiliminde olur. Yüksek çözünürlüklü görselleri görüntülemek için birbirinden farklı renk, gölge ve desenle çalışırlar. Bu yüzden dijital mecralarda en çok kullanılan fotoğraf türüdür.
WebP
WebP kullanıldığı zaman arama motorlarında çok daha iyi optimizasyonlar yapılabilir.
PNG
PNG oldukça yüksek çözünürlükte kaliteye sahiptir. Buna yönelik olarak sıkıştıktan sonra çözünürlüğünü hiçbir şekilde kaybetmez. Özellikle Infografikler ve illüstrasyonlar için iyi bir format gerekir. PNG’ler genel olarak büyük dosyalardır. Bu nedenle web sitelerinde çok tercih edilmemelidir.
Görseller İçin Site Haritası Kullanılmalı
Görseller için site haritası kullanıldığı zaman web sitelerinde bulunan görseller Google’a direkt olarak bildirilebilir. Bu durumda Google üzerinden görsellerin listelenmesi daha kolay olur. Google’ın resimlerinizi daha çok indekslemesine ve uygun hale getirmesine yardımcı olun. Bunun için bir XML site haritası, bunu yapmanıza yardımcı olabilir.
Dosya İsimleri
Makale veya ürünlerde aslında kişiler ismi çok önemsemeden direkt olarak boş geçer. Örneğin beyaz bir mont için IMG ile başlayan isim yerine beyaz_mont gibi bir isim kullanılırsa satış çok daha fazla olur. Bu sayede resmin URL’si çok daha anlaşılır olur. Arama motorlarının görseli anlamasına ve SEO görünürlüğünün geliştirilmesine olanak sağlamak adına dosya adını varsayılan olarak tutmak yerine içeriğinize uygun bir halde adlandırmalısınız.
Özgün Resim Kullanımı
Google’a resim eklenecekse eğer stok olan fotoğraf yerine özgün fotoğrafları kullanmak çok daha büyük fayda sağlar. Bu sayede kişiler çok daha üst sırada yer alabilir. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek için herkesten farklı ve yaratıcı görseller kullanılmalı. Özellikle haber siteleri bu konuya daha fazla dikkat etmelidir. Google üzerinden web arama sonuçlarında görüldüğü gibi farklı açılardan ve ışıklardan görsellerin sunulması gerekir.
Google Görsel Aramasında SEO Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Google özellikle son dönemlerde görsele yönelik optimizasyon çalışmaları olduğu için SEO çalışmalarına göre daha kolaydır. Google görsel sıralaması yükseltebilmek için SEO dokunuşlarına ihtiyacınız vardır. Görsellerin optimizasyon çalışmalarında dikkat edilmesi gereken bazı çalışmalar vardır;
Görsel Ölçüleri
Google görsel ölçüleri standart boyutta olmalıdır. Görsellerde en ve boy arasında çok fazla farklılıklar olmamalıdır. Ölçüler birbiriyle orantılı olmalıdır.
Görsel Boyutu
Yüklenen yüksek kaliteli görseller sıralamada çok daha avantajlı olur. Görsellerin gereğinden daha küçük yüklenmesi yerine maksimum boyutta eklenmesi optimizasyon çalışmalarında çok daha önemlidir.
Görsel İsmi
Görsel isminde anahtar kelime kullanmanız, arama sonuçlarından sizin fark edilmenize olanak tanır.
Görsel Eşleşmesi
Görselde seçilen anahtar kelime tamamen görselle uyumlu olmalıdır. Eğer görseller ve anahtar kelimeler uyumsuz olursa bu görsel hiçbir şekilde ön plana çıkmaz.
Alternatif Metin
Google görselin erişebilirliği artırmak için anahtar kelimeler gibi girilen alternatif metin de oldukça önemlidir. İçeriğinde anahtar kelimeleri de barındırması gerekir. Alternatif metin ve dosya ismi de birbirine uyumlu olmalıdır.
Altyazı
Kişiler görsel hakkında bilgi verecekse eğer görselde aynı zamanda altyazı da kullanmalıdır. SEO açısından anahtar kelimeler kullanılarak hazırlandığı zaman daha ön plana çıkar. Bu seçenek alternatif metinden çok daha önemlidir. Sıralamada yükselmesine de yardımcı olur.
Sayfa Başlığı
İlgili görselinizin yer aldığı sayfaların başlığı da ön plana çıkmak için önemlidir. SEO uyumlu olarak eklenen alt başlık ile Google görsel arama ön plana çıkar.
Sayfa URL’si
Tek bir URL içerisine birden fazla görseli yerleştirmek çok daha fazla tercih edilir. Bu sayede görselin performansı da artar.
Etkileşim
Etkileşim olarak önemini koruyan dikkat çekici her şey, dikkat çekici ve yüksek kaliteli görseller ile web sitesine tıklanma şansı artırılmış olur. Görseller sıralamada çok daha ön planda olur.
E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.
[wp-faq-schema title=”Google Görsel Arama ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular”]