Pinterest Nedir?
Pinterest nedir? ilgi alanlarına göre gruplanan görsel paylaşımı mantığı ile kurulmuş olan bir sosyal medya platformudur. Pinterest ise Pin (panoya iğnelemek) ve interest (ilgi çeken şey) kelimelerinin birleşmesiyle oluştuğu düşünülmektedir. Beğenilen ve panoya iğnelenen tüm ilgi çekici görseller istendiği şekilde panolarda gruplanır ve gösterilir.
Aynı zamanda küçük ölçekli video ve GIF paylaşımı yapmak da mümkündür. Bu uygulama ilk olarak 2009 senesinde Evan Sharp, Paul Sciarra, Ben Silbermann tarafından geliştirilmiştir. 2011 senesinde sonra popülaritesi artmış ve 2020 senesi itibariyle çoğunluğunu kadınların oluşturduğu 400 Milyon üzerinde kullanıcıya da ulaşmıştır.
Pinterest’te Kullanılan Terimler
- Pin: Sisteme kaydedilen panoya iğnelenen her türlü görsele verilen addır.
- Pano: Birbirlerine benzeyen pinler ya da ilgi alanına göre gruplanan pinlerin topladığı alana denilir. İstenen kadar pano oluşturmak da mümkündür.
- Pin it/ Pinle: Beğenilen bir görseli kendi panolarına asmak, gruplamak ya da paylaşmak için yapılması gereken işlemdir.
- Repin: Adından da anlaşıldığı gibi bir kişinin pinlediği görseli paylaşma işlemine denilmektedir. Bu işlem Twitter’daki retweet özelliğine benzeri bir işlemdir.
- “Pinterest’te Popüler” sekmesinde insanların neleri Pinlediği görülebilmektedir. İster doğrudan paylaşabilir ister de önceden oluşturulan ya da yeni oluşturulacak Panoya kaydedebilir.
Pinterest Nasıl Kullanılır?
Pinterest Hesabı Oluşturmak
İlk olarak Pinterest üyeliği oluşturmak gerekir. Web sitesine giderek ya da uygulamayı telefonuna indirerek bu işlemi kolay bir şekilde gerçekleştirilebilir. İlk defa kullananlar Google ya da Facebook hesabı ile, bir e- mail adresi ile de hesap oluşturabilir. Eğer bir işletme olarak hesap oluşturulacaksa “Bir işletme hesabı oluştur” butonuna basmak gerekir. İşletmelerin sosyal medyada var olması ücretsiz olarak reklam çalışması anlamına gelir.
İlgi Alanlarını Belirlemek
Bir kullanıcı oluşturulduktan sonra Pinterest ilgi alanlarınızı da öğrenmek isteyecektir. Bu aşamada hangi konu ile ilgili görsellerle karşılaşmak isteniyorsa onlar seçilmelidir. Pinterest örnek görseller ile birlikte uzun bir kategori listesi sunacak ve bunlar arasından kişiler istediği kadar kategori işaretleyebilir.
Pinterest Tarayıcı Düğmesi Eklemek
İlgi alanları kategori seçme aşamasından sonra, ilgi alanlarına örnek pinlerin gösterildiği ana sayfaya yönlendirilir. Burada bir yardımcı neler yapılması gerektiği ya da yapabilecekler konusunda yönlendirmelerde bulunacak. Kişiler dilerse bu yönergeleri takip ederek sistemi kullanmaya başlayabilir. Burada bir öneri daha oluyor. Bu öneri Pinterest’in tarayıcı düğmesi eklemektir. Bu düğmeyi ekleyerek kişiler istediği an bir görseli hesaba ekleyebilme şansı tanıyor.
Mevcut Görseli Pinlemek
Anasayfaya ilgi alanlara göre görseller gelecektir. Pinterest’in güzel yanı çok etkileyici görseller sunmasıdır. Beğenilen bir görseli tıklayıp açmak ve “Kaydet” butonuna basmak yeterli olacaktır. Böylece kişiler kendi hesabına kaydetmiş olur. Bu şekilde kaydedilen Pinler eğer özel bir pano belirlenmediyse “Hızlı kaydetmeler” panosuna kaydedilir. Burada biriken tüm Pinler daha sonra oluşturulan” Pano” kısmında aktarılabilir.
Mevcut Görseli Yeni Panoya Eklemek
Bu şekilde yine ana sayfada beğenilen bir görsele tıklamak gerekir. Üst köşede kaydet butonunun yanında bulunan ayraç butonuna basınca bir menü açılacaktır. Bu menüden üzerinden Mevcut panolar arasından arama yapılabilir ya da alta tarafta “Pano oluştur” kısmına basarak yeni bir pano oluşturulabilir.
Panonun ismini belirlenmeli ve “Oluştur” butonuna basılmalıdır böylece Pin yeni oluşturulduğunda Panoya kaydedilir. Pinterest’in yapay zekâsı bu Panoya ekleyebilmek için kişilerin eklediğiniz bu görsele benzer yeni Pinleri sunmaya da başlayacaktır.
Pinterest’te Kullanıcıları Takip Etmek
Bir görsele tıklandığı zaman kimin tarafından hangi panoda pinlendiği görülebilir. Pin kimin tarafından kaydedildiyse eğer onun ismi görülecektir. Kullanıcı adının yanında bulunan “Takip et” butonuna basarak doğrudan bu kişi takip edilebilir. İlgi alanlarına göre gruplanan ve Panolara Pinlenen görseller de kişilere ufuk açabilmektedir.
Görseller sadece güzel olduğu için değil bununla birlikte fikir verici ve ufuk açıcı da olabiliyor. Tasarım, kısa kısa nasıl yapılır videoları, dekorasyon önerileri ve çok beğenilen kullanışlı pek çok detayın Pinterest’te bulması mümkündür.
Bir Pini Başkasına Göndermek
Beğenilen bir Pin var ve bunu biriyle paylaşmak isteyenler bu durumda yapılması gereken çok basit bir işlem var. Pinin yan tarafında bulunan yukarı doğru bir ok tuşu vardır. O tuşa tıklanmalıdır. Sonra açılan menüde Facebook, Whatsapp, Twitter ya da e- posta yoluyla Pinterest platformun dışında birine gönderilebilir. Kişiler istediğinde takip ettiği Pinterest kullanıcılarından birine yollayabilir.
Yeni bir Görseli Pinlemek
Bilgisayardan ya da başka kaynaklardan bir görseli Pinlemek için yine Anasayfaya gidilmelidir. Sağ alt tarafta yer alan “+” butonuna basarak “Pin oluştur” kısmına tıklanmalıdır. Yeni açılan menüde görseli ister bilgisayardan isterse başka platformlardan link vererek kaydedilebilir.
Görseli ekledikten sonra görselle ilgili bilgilendirme yazısı ekleyerek kaydedilir. Eğer pano belirlenmezse görsel hızlı kaydetmeler isimli panoya kaydolacak ya da kaydederken bir pano oluşturup görselin belirlendiği panoda kaydolması sağlanabilir.
Anasayfa Akışı Ayarlamak
Pinterest’in yapay zekâsı kişilerin beğendiği ve ilgilendi Pinler üzerinden yeni seçenekler de sunarak Anasayfada daha fazla gösterim yapmaya başlayacaktır. Bu durumu değiştirmek isterlerse Anasayfada sağ üstte bulunan menüye tıklayıp “Anasayfa akışını ayarlayın” butona basmak gerekir. Açılan yeni menüde kişilerin ilgilendiği Pinler, Panolar, Konular ve kullanıcılar da gösterilecektir. Bunlar arasında gösterim yapılmasını istenmeyenler çıkarılarak daha fazla gösterim yapılmasının önüne geçilebilir.
Pinteresti Neden Kullanılmalıdır?
Pinterest’in kullanılması arasında çok çeşitli nedenler vardır. Genel anlamda sosyal medya mecraları arasında bakıldığı zaman daha az kullanılmaktadır. Bu mecranın kullanılmasının çok çeşitli nedenleri de vardır.
Eğlenceli
Oluşturulan Panolar, eklendiği Pinler bir süre sonra hesapta çok renkli bir görüntü oluşturacaktır. Sevilen ve beğenilen Pinlerin bol bol kaydedildiğinden emin olmak gerekir. Pinterest bu aşamadan sonra çok daha keyif verici bir hal alıyor.
Öğretici
Pinterest trendleri ana sayfaya çıkararak pek çok yeni fikir elde etmeyi ve öğrenmeyi de sağlıyor. İlgi alanlara yönelik olarak sunulan her yeni görsel size ufuk açıcı fikirler de verebilir. Dekorasyon ve nasıl yapılır Pinleri en çok tercih edilen Pinler olmaktadır.
Sosyalleşme Aracı
İster kullanıcı ister işletme hesabı alınarak ilgi çekici konularda Pinledikçe takipçi sayısı da artacak ve onlardan başka yeni şeyler de öğrenecekler buna yönelik olarak yeni arkadaşlıklar da edinilebilmektedir.
İşletmeler İçin Tanıtım Olanağı
İşletme hesabı olarak kullananlar da ücretsiz reklam kaynağı olarak kullanacağı etkili bir platform olduğunu da unutmamalıdır.
Pinterest Ne İşe Yarar?
Son senelerde Avrupa ve Amerika’da olduğu gibi Türkiye’de de oldukça popüler olan Pinterest, 2010 senesinde kurulmuştur. Asıl amacı aslında kullanıcıların tamamen görsel ve videolardan oluşan içeriklerini paylaşmasına imkân tanıyan bir sosyal medya aracıdır.
Çevrimiçi bir şekilde bulunan görseller paylaşılabilir ya da görselleri doğrudan Pinterest ‘e yüklenebilir. Pinterest’in en güzel tarafı da milyonlarca duvar kağıdını içerisinde bulundurmasıdır. Genel olarak cihazlara indirip arka planda kullanabilen duvar kağıtlarını Pinterest ile kolay bir şekilde bulunabilir.
Pinterest ile Nasıl Para Kazanılır?
Pinterest üzerinden para kazanmadan önce bir web sitesinin olması gereklidir. Google Adsense ortaklığı yapılarak para kazanılabilir. Google Adsense bir reklam platformudur. Adsense hesabı açarak siteye reklam kodlarının ekleneceği zaman sitede reklam yayınlanmaktadır.
Bu reklamlar siteyi ziyaret eden kullanıcılar tıkladıkça hesap sahibine para kazandırır. Blog gönderileri buradan paylaşıldığında Adsense ile para kazanılabilir.
Pinterest İşletme Hesabı ya da Onaylanmış Profil
Hemen her sosyal medyada yer alan işletme hesabı, diğer bir ifade ile onaylanmış olan profil, Pinterest’in de gündemine gelmiştir. Bu yenilik özellikle işletmeleri daha yakından ilgilendirmektedir. Pinterest, bu özelliği 2013 senesinin mart ayında duyurmuştur. Bu güncelleme ile birlikte Pinterest’te işletmelere özel açılan hesaplarda istatistik araçları da kullanılabiliyor. İşletmeler bu araçla beraber tıklama, erişim, etkileşim gibi parametrelerde detaylı veriye sahip olabilmektedir.
Pinterest’i En Çok Kimler Kullanıyor?
Yapılan araştırmalar Pinterest kullanıcılarının yaklaşık %80 gibi büyük bir bölümünü kadınların oluşturduğu gösterilmektedir. Küçük işletmeler ürünlerini pazarlamak ve müşteri potansiyellerini daha fazla büyütmek için Pinterest’ten faydalanıyor. Çok sevilen bu uygulama, işletmelere ve tüketicilere cazip fırsatları, yeni ürünleri tanıtma olanağı tanımaktadır.
Farklı fikirleri olan insanların fikirlerini de tanıtmasına olanak tanıyor. Dünyanın farklı yerlerindeki insanlar aynı gönderiyi beğenerek bağ kurabiliyor. Bu uygulama ürünlerini tanıtmak isteyenler de oldukça kullanışlıdır. Yeni bir dövme yaptırmak isteyen biri de bu uygulamayı kullanabiliyor.
Yani bu uygulamanın kapsama alanı oldukça geniştir ve aranan her şey için bir fikir bir görsel de bulunabilir. Kişiler kendi panosunu oluşturarak istenilen her şey buraya kaydedilebilir.
Pinterest İstatistikleri
Pinterest istatistikleri şu şekilde sıralanmaktadır;
- Kadın kullanıcılarının oranı %80,
- Pinterest’te açılan işletme hesaplarının toplam sayısı yaklaşık 500 bin,
- Pinterest aylık sayfa gösterim sayısı ortalama 5 milyar,
- İnsan yüzü içeren resimlerin oranı %20,
- Günlük pinlenen ortalama makale sayısı 5 milyondur,
- Repin alan pinlerin oranı %80,
- Tek bir ziyaret ile geçirilen ortalama süre 2 dakika,
- Ortalama bir kullanıcının bir ayda uygulamada geçirdiği süre 98 dakika,
- Pinterest üzerinden ürün satın alan müşterilerin tek ürün başına ödedikleri ortalama fiyat 140 – 180 dolardır,
- Pinterest hesabı ile Facebook hesabını birleştiren kullanıcıların sayısı da 9 milyon,
- Platforma sadece mobilden giriş yapan tekil ziyaretçi oranı ise %35’tir.
[wp-faq-schema title=”Pinterest Nedir İle ilgili Sıkça Sorulan Sorular”]
E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.