Pinterest SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Pinterest SEO Nedir

Yazar

Yayınlanma Tarihi

Paylaş :

Pinterest SEO Nasıl Yapılır?

Pinterest Türkiye’de çok fazla kullanıcısı bulunmadığından dolayı web site sahipleri ve webmasterlar tarafından çok fazla önemsenmese de Pinterest SEO bir web sitenin internet varlığı için oldukça faydalı sonuçlar verecektir. Pinterest diğer sosyal medya uygulamaları gibi değil aslında bir arama motoru gibi çalışır. İlk olarak, Pinterest hesabına giriş yapmak ve iş için yani site trafiği için kullanılan Pinterest işletme hesabı açılmalıdır.

Pinterest Nedir?

Pinterest; “pin” ve “interest” kelimelerinin birleşmesiyle oluşturulmuştur. Kullanıcılarına gerçek anlamda her şeyi sunabilen bir sosyal ağdır. Neredeyse 400 milyon aktif üyesi bulunmaktadır. 27 farklı dil seçeneğiyle evrensel kullanılan bir uygulamadır. Bu ağ aracılığıyla üzerine bilgi edinemeyen neredeyse hiçbir konu yoktur.

Pinterest’te bulunan kategorilerden bazıları;

  • Mimari Tasarım
  • Seyahat
  • Düğün
  • Bahçe İşleri
  • Organizasyon
  • Ev Eşyaları
  • Moda
  • Sanat
  • Yiyecek İçecek şeklindedir

Yukarıda verilen kategoriler, Pinterest’te bulunanların yarısı bile değildir. Görüldüğü üzere, oldukça kapsamlı bir uygulamada ilgi çeken neredeyse her alana dair içerikler bulunur. Bir kere kullanılmaya başladığı andan itibaren, bu uygulama üyeler için adeta bir dijital not defteri haline gelmiştir. Kullanım kolaylığı sebebiyle kolayca alışacak ve almak istenen çeşitli görsel notları kendi panoya kaydedebilir.

Pinterest SEO Nedir?

Pinterest SEO, bu uygulamada daha tanınır hale gelmek için profili optimize etme, iyileştirme işlemine denir. Profil optimize edildiğinde görünürlük de artar. Görünürlük arttıkça da web sitesine trafik çekilebilir. Bu nedenle Pinterest SEO konusunda tüyolara göz atmak oldukça faydalı olacaktır.

Captain Digital Banner

Pinterest ‘in Çalışma ve Keşfedilme Biçimi

Pinterest’in çalışma şekli oldukça merak edilmektedir. Bu platform, sosyal medya platformlarından daha çok arama motorlarına benzemektedir. Buradaki insanlar farklı insanlarla tanışmaya ya da konuşmaya çalışmazlar; sadece ihtiyaç duydukları ya da istedikleri paylaşımları bulmak ister.

Aradıklarını bulamama halinde ise bu uygulamadan hemen ayrılırlar. Ziyaretçilerin aradıklarını bulması adına, bu uygulamada keşfedilme biçimi de öğrenmeye de faydalı olacaktır. Pinterest’in algoritması Smart Feed olarak bilinir.

Bu algoritma sayesinde ziyaretçi kendi ile alakalı paylaşımlar gösterilir ve en kaliteli paylaşım, daha üst sıralarda bulunur. Pek çok uygulamada olduğu gibi, keşfedilmek ve ses duyurabilme için bu uygulamada da hashtag kullanılabilir.

Pinterest SEO Nasıl Yapılmaktadır?

Pinterest İşletme Profili Optimize Edilmeli

Pinterest işletme profilini optimize etmek için kullanıcı adı doğru ve işletmeyle uygun olarak seçilmelidir. Hatta doğrudan işletme ismiyle profil oluşturmak kullanıcıların işletme sahibini bulması açısından çok daha kolay ve faydalı olacaktır. En iyi kullanıcı ismi her zaman işletme adıyla olmayabilir.

Niş bir konu üzerinde içerik üreten bir kişisel web sitesi de olabilir. Bu şekilde olduğu zaman, Pinterest profilini o niş konuyla alakalı bir kullanıcı ismi olması çok daha iyi sonuç getirecektir. Profil görselin, web site logosu ya da niş bir pinterest blogu açıyorsa eğer konuyla ilgili görsellerle oluşturulması tavsiye edilir.

Aynı zamanda bu görsellerin optimizasyonu yüklenmeden önce anahtar kelimelerle değiştirilmelidir. Çünkü bu uygulamada neredeyse her görsel üzerinden çalışmaktadır.

Siteyi Doğrulamak

Bu sosyal medya platformunda analitik araçlarını doğru kullanmak ve platformun trafik kaynağından faydalanmak isteyenler web sitesini doğrulmak gerekir.

Profil Açıklamaları Anahtar Kelimelerle Oluşturulmalı

Pinterest işletme hesabı oluştururken açıklama kısmına iş ve web sitesi hakkında kısa bir yazı girmek gerekir. Bu açıklama, aynı web sitesinde olduğu gibi anahtar kelimelerle oluşturmak, aramalarda öne çıkmaya fayda sağlar.

İşletmeyle İlgili Panolar Oluşturulmalı

Platformda pano oluşturmak için profildeki” Pano Oluştur” butonu ile yapılabildiği gibi, yeni bir Pin kaydetmek istendiği zaman yine pano oluşturulabilir.  Platformda işletme profili oluşturduktan sonra Pinleri oluşturup Panolara eklememek gerekir.

Pinterest panolarının isimleri eklenecek Pinler ile ilgili konu üzerinden belirlenmelidir. Yani eklenecek Pin’ler örneğin kamp malzemeleri ise Pano adına da kamp ile ilgili anahtar kelimelerle oluşturulmalıdır. Bu uygulamada ilk defa pano oluşturacaklar anahtar kelimelerini uzun kuyruklu seçmekte faydalı olacaktır.

Uzun kuyruklu kelimelerde panoların görünürlüğü büyük oranda artıracaktır. Rekabeti daha düşük olduğundan sıralama ve görüntülenmeyi hızla yükselecektir.

Alt Panolar

Pinterest panolar içerisinde alt panolar da oluşturulabilir. Bu sayede işle alakalı genel bir anahtar kelimeyle alakalı pano oluşturup, uzun kuyruklu kelimeler için bu panonun altında yer alan bölümler da oluşturulabilir. Panolar anahtar kelimelerle ilgili pek çok farklı varyasyon için optimize edilmelidir.

Pano Açıklamaları Optimize Edilmeli

Panoları oluşturduktan sonra pano açıklamaları da yine profil açıklamaları gibi optimize edilmelidir. Aynı şekilde anahtar kelimelerden oluşturulan cümle ya da anlamlı anahtar kelimelerle açıklamalar eklenmelidir.

Panoların kategorisi de doğru belirlenmelidir. Bu uygulamanın panosu kapak fotoğraflarını çok daha düzenli ve bir konsept gibi belirlemek için daha iyi olabilir. Görsel olarak bir bütünlük sağlamak adına her zaman kullanıcılara daha iyi bir deneyim de sunar.

Pin Boyutlarını ve İsimleri Optimize Etmek

Pinterest akışında pinin görünürlüğünü arttırmak için belli ipuçları vardır.

Dikey Formatta Görseller (Pinler) Paylaşılmalı

Görseller için önerilen 2:3 formatı olsa da bile 1500:5000 boyutlarında bile görsellerde daha çok etkileşim de alınabilir. 1500:5000 3:10 formatında uzun ve kaliteli bir tasarım yapmak için büyük bir boyuttur.

Aynı zamanda akışta pek çok pinin önüne geçtiği için görünürlüğü de maksimum seviyeye ulaştırmaktadır. Her zaman bu format için görseller hazırlanmayabilir, bu nedenle 2:3 ideal boyutta görsellerle paylaşım yapılmalıdır.

Görsellerin İsimlerini Konuyla İlgili Anahtar Kelimelerden Oluşturulmalıdır

Bu uygulamadaki en önemli optimizasyon işlemi aslında bu olabilir. Çünkü Pinterest görsel arama motoru denilebilir. Bu nedenle görsellerin neyle ilgili olduğunu anlamak ve ona göre konumlandırmak gerekir.

Bu nedenle de görsel isimleri uygulamaya yüklemeden önce, belirlenen anahtar kelimelerle tekrar adlandırılmalıdır. Bu sayede uygulama doğru kişilere ve doğru panolara da kendiliğinden ekleyebilir.

Pin Açıklamalarını Anahtar Kelimelerle Yapılmalıdır

Paylaşılan her pin için o görselle ilgili olarak anahtar kelimeleri kullanılarak açıklamalar eklenmelidir. Bu arama sonuçları görünürlüğü arttırmak için çok önemlidir.

Grup Panolarına Katılmak

Uygulamada panolara başka kişilerin de pin eklemesine imkân vermektedir. Bu sayede kişilerin kendi panosuyla başka kişileri ekleyerek pin sayısı ve görünürlüğü de arttırılabilir. Başka grup panolarına katılmak için istek yapıldığı zaman bu grup panolarında pinler paylaşılabilir.

Bu sayede hem farklı kullanıcılara da ulaşma imkânı olur hem de takipçiler artar. Kişiler eğer kendi panolarında iyi bir görünürlük elde ettiyse, yüksek takipçili panolar kişiyi panolarında pin paylaşmak için davet eder.

Pinterest Analitik Kullanmak

Pinterest analitik aracı sürekli olarak takip edilmelidir. Bu analitik araçları ile pinlerin ne kadar re-pin yapıldığı, kimler tarafından takip edildiği, hangi pinlerin daha çok değer gördüğü ve hangi panoların daha yüksek etkileşim aldığı gibi pek çok analize erişilebilir. Uygulamanın analitik araçlarından biri Audience Insights’tır.

Bu araç henüz beta aşamasındadır, hemen yanında ise” Early Access” yazmaktadır, yani “erken erişim” denilebilir. Bu analiz sayesinde hedef kitle çok daha yakından tanınır. İçerik stratejileri ve optimizasyonları bu verilere göre yapılırsa eğer daha başarılı sonuçlar alınabilir.

Pinterest SEO Çalışmaları ile Yüksek Trafik Elde Etmek

Pinterest SEO çalışmaları kişilere başarı sunabilir. Fakat başarılı olmayı varsayabilmek için insanların uygulama üzerinden siteyi ziyaret etmeleri sağlanmalıdır. Pinterest’te tıklamaları yükseltebilmek ve siteye daha fazla trafik çekebilmek için takip edilmesi gereken bazı yöntemler vardır.

Etkileşimi Önemsemek

Diğer sosyal medya platformlarında da olduğu gibi Pinterest’teki paylaşımlar konusunda dikkatli olmak gerekir. Hemen hemen her şey yapılan paylaşımları takip etmek ve onlarla ilgili etkileşim kurmak üzerine kuruludur. Kullanıcılar ile ne kadar fazla etkileşim kurulursa web sitesi sahibi için o kadar iyidir.

Web sitesine benzer kitleleri hedef alan profiller takip edilmelidir. Bu sayede onların takipçileri için birer önerilen profil olmak başarılabilir. Uygulama kullanıcıları genel olarak akşam saatlerinde ya da mola dönemlerinde hesapların akış kısmına bakarlar. Paylaşımları optimize etmek için bu saatler kullanılabilir.

Dönüşüm Hedefleri Belirlenmelidir

Pinterest söz konusu olduğu zaman dönüşüm elde edebilme süresi çok daha uzun olabilir. Profildeki trafik miktarını en iyi şekilde incelemek gerekir. Kullanıcıları reklamlara ve harekete geçirici mesajlara boğmamak için ilk olarak onların güvenlerini kazanmak gerekir. Uygulamadaki hızlı hareket etmek aslında pek mantıklı değildir. Genellikle ihtiyaç halinde düzenli ve kaliteli paylaşım yapılmalıdır. Reklam yarışına girme durumu olduğu zaman kullanıcı bundan hoşlanmaz ve sonucunda fırsatlar kaybedilir.

Açıklayıcı ve Bilgilendirici Olmak

Pin açıklamalarında SEO kriterlerini göz önünde bulundurmak ve aynı zamanda açıklayıcı olmak gerekir. Kullanıcılar paylaşıma göz attıkları zaman onun neyle alakalı olduğunu ve gidecekleri sitede neyi bulacaklarını önceden bilmelidirler.

Pin açıklaması yazılırken sadece SEO odaklı düşünülmemelidir. Kullanıcının gözünden bakarak, onlara bilgilendirici ve anlamlı bir metin sunulmalıdır. Açıklama ne kadar detaylı olursa siteye trafik çekme olasılığı da o kadar fazla olacaktır.

Pin Tasarımına Dikkat Etmek

Pin kalitesini yükseltmenin en doğru yolu da pin tasarımına dikkat etmektir. Pin tasarımı yaparken kesinlikle stok fotoğraflar kullanılmamalıdır. Çünkü uygulamadaki kullanıcılar kameralarını kullanarak da arama yapabilmektedirler. Stok fotoğraf kullanılırsa bu arama sonuçlarında öne çıkma ihtimali düşer.

Pinterest’in bir görsel arama motoru olduğu unutulmamalıdır. Kullanılacak görseller ve fontlar bu sebeple çok önemlidir. Pinterest algoritması görsellerde bulunan kelimelerin ne olduğunu anlayabilir. Bu sebeple görsellerde anahtar kelime kullanılabilir.

Videolardan Yararlanmak

Bu uygulamanın kullanıcıları videolara bayılırlar. Yemek, eğlence güzellik ve dekorasyon alanlarında paylaşım yapılıyorsa eğer videolar değerlendirilmelidir. Videolar sayesinde marka hakkında daha fazla detaya yer verilebilir. Videolar aynı zamanda Pinterest SEO çalışmaları için çok önemlidir.

Bunun nedeni videoların arama sonuçlarında daha üst sırada çıkabilmesidir. Görsellerden önce videolara yer verildiği için sayfanın keşfedilme şansı çok daha fazladır. Bu yöntemin dezavantajı video oluşturma sürecinde görsel oluşturma sürecinden çok daha yorucu olmasıdır.

Bu uygulama popüler bir sosyal medya platformu olduğu için onu en iyi şekilde kullanmak gerekir. Pinterest SEO çalışmaları yapıldığı zaman online performansları da yükseltilebilecektir.

E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web sitemizde formlara girilen veriler GDPR & KVKK kapsamında toplanmakta ve yasal süreçlere uygun şekilde işlenmektedir. Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikası.

"Başarılı dijital stratejilerle yolumuzu çizer, her aşamada hedeflerimize ulaşana kadar kararlılıkla ilerleriz."

Captain Digital

Dijital Pazarlama Ajansı ve Çözümleri

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı

Bizimle İletişime Geçin.

İşletmenizi ve satışlarınızı zirveye taşımak için buradayız!

Aylık Reklam Bütçeniz Nedir?