Sosyal Medya Uzmanı Nedir?

Sosyal medya kanalları günümüzde gittikçe popülerliğini artırmış dijital platformlardır. Sosyal medya platformları bireysel kullanımın haricinde marka ve firmaların da ticari amaçla sıklıkla kullandığı yerler haline gelmiştir. Özellikle sosyal medya üzerinden markalar satışlarını gittikçe artırmaya başladı. Bundan dolayı markalar profesyonel süreçler için sosyal medya uzmanlarından destek almaktadır.


Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Sosyal medya ve reklamlar gibi birçok konuda çeşitli tecrübe, deneyim, bilgi ve donanıma sahip kişilere sosyal medya uzmanı denir. Sosyal medya uzmanları eldeki tüm imkanları kullanarak markalar için en iyi desteği sağlayarak başarıya ulaşmasına yardımcı olur.  Sosyal medya uzmanından eldeki imkanlar dahilinde en iyi başarılı sonucu elde etmesi beklenir.

Sosyal medya uzmanları marka ve firmaları dijital pazarlama alanında güçlü marka konumuna getirebilmek için; markaların aktifliğini sağlayarak durağan bir marka olmaktan kaçındırır. Markalar için başarılı olabilecekleri ve hedeflerine ulaşabilecekleri stratejiler geliştirir. Rakip markaları analiz ederek rekabet ortamına girebilmesi ve rakip markaları geride bırakabilmesi için çalışmalar sürdürür.

Sosyal medya uzmanları çalıştığı markaların dinamik şekilde sürekli gelişim göstermesi için çabalar. Tüm bu süreçlerin sizin markanız için de doğru şekilde ilerlemesi için profesyonel şekilde destek almanız markanız için yararlı olacaktır.



Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması için en genel tanım; bir markanın ürün ve hizmetlerini sosyal medya kanalları üzerinden reklam kampanyalarını yürütmesidir. Sosyal medya marketing, her sosyal medya kanalı için ayrı bir süreci ifade eder. Her farklı sosyal medya türü için o mecraya yönelik içerikler oluşturulur. Yani sosyal medya pazarlama dijital pazarlamadan ziyade hedef kitleniz için uygun olan sosyal medya ağında faaliyet göstermektir.

Sosyal medya pazarlaması, markaların diledikleri misyonu tanıtarak, olan müşterilerle etkili ve verimli etkileşim kurmasını ve hedeflenen kitle içinde yeni müşterilere ulaşabilmesini sağlar. Sosyal medya pazarlaması; sosyal medya kanallarının ve pazarlama araçlarının birleşmesiyle oluşan bir internet pazarlama şeklidir.

Sosyal Medya Marketing Nedir?

Sosyal medya marketing ile çeşitli büyüklükteki markaların hedef ve potansiyel olan kullanıcılara ulaşması için kullanılan güçlü bir yoldur.  Günümüzde birçok kullanıcı markalarla sosyal medya ağlarını kullanarak iletişim kuruyor. Sosyal medya marketing; Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn gibi çeşitli sosyal medya ağları aracılığıyla doğrudan hedef kitle ile etkili ve verimli şekilde iletişim kurulmasını sağlar. Sosyal medya ile markanız için etkili ve verimli bir pazarlama oluşturur ve başarınızı artırarak sadık ve kalıcı müşteri kitlesi yaratır.


Sosyal Medya Uzmanları Hangi Çalışmaları Gerçekleştirir?

Sosyal medya uzmanlarının yaptıkları çalışmalar genellikle iş ortaklığı yaptığı markanın eksik, ihtiyaç ve hedeflerine yöneliktir. Markanın ihtiyaçları doğrultusunda sosyal medya uzmanının deneyim ve tecrübeleri birleşerek çalışmalar yürütülür.

Sosyal medya uzmanları aynı zamanda farklı konularda da uzmanlaşmış olabilirler bu sebeple markanın ihtiyacına yönelik uzmanlaşmış sosyal medya uzmanıyla çalışma yapmak önemlidir. Genel olarak sosyal medya uzmanları;

  • Öncelikle çeşitli sosyal medya kanallarında markalara ait sosyal medya hesapları oluşturur. Bu hesapların markaya göre düzenlenmesini sağlar. Logo boyutu, görsellerin boyutu, kullanılacak görseller, kapak fotoğrafları gibi düzenlemeler başlıca düzenlemelerdir.
  • Sosyal medya uzmanları markaların sosyal medya hesaplarını oluşturduktan sonra bu sosyal medya platformlarındaki hesapların düzenli olarak takibini gerçekleştirir.  Çeşitli sosyal medya hesaplarında paylaşılacak postların, görsellerin, post açıklamalarının ve kullanılacak hashtaglerin karar verilmesini sağlar.
  • Sosyal medya uzmanları çeşitli özel günlerde markaların sosyal medya hesaplarında paylaşmaları için paylaşılacak postların planlamasını yapar. Aynı zamanda bu süreçlerin takibini sağlar.
  • Sosyal medya uzmanları markaların kampanya dönemleri için kampanya stratejileri oluşturur. Kampanya dönemlerinde hem markaların bilinirliğini artması için hem de markanın ürün ve hizmetlerinin satışlarının artmasında çalışmalar düzenler, kişileri harekete geçirir.
  • Sosyal medya uzmanı, sosyal medya danışmanlığı ile markaların hedef kitlelerini ve rakip markaları analiz eder. Bu süreçte aktif rol oynayarak elde ettiği sonuçlarla markaların sosyal medya çalışmaları için stratejiler geliştirir.
  • Genellikle sosyal medya uzmanları çeşitli sosyal medya platformlarındaki gelişmeleri, yenilikleri, çeşitli özellikleri takip eder. Sosyal medyadaki güncel trendlerin takibini yapar ve bu yeni trendlere yönelik markaların içerik oluşturması konusunda aktif şekilde rol oynar.
  • Markaların çeşitli sosyal medya kanallarındaki yorum, beğeni, mesaj gibi çeşitli etkileşimlerin takibini yapar. Markayla iletişime geçen müşterilerin yorum ve mesajlarına cevap verir ya da verilen cevapların takibini yaparak bu sürecin kaliteli, sorunsuz ve güven içerisinde ilerlemesini sağlar.
  • Sosyal medya uzmanları, markaların çeşitli sosyal medya hesaplarının takipçi sayısının artması için çalışmalar yürütür. Takipçi sayısı artırmaya yönelik çeşitli stratejiler oluşturur ve bu stratejileri doğru şekilde uygulayarak organik takipçi sayısını artırmak için çalışmalar yapar.
  • Sosyal medya alanında çalışan kişiler markaların blog içeriklerinin belirlenmesi konusunda da rol oynar. Yeni blogların oluşturulması, bloglar için içerik üretimi gibi süreçlerde de sosyal medya uzmanı yer alır.

Genel olarak sosyal medya uzmanlarının aktif olarak rol oynadığı konular bu şekildedir. Günümüzde birçok farklı konuda kendini geliştiren kişiler olduğundan dolayı çeşitli birçok konuda sosyal medya uzmanları markanıza rahatlıkla yardımcı olabilmektedir.


Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Eğitim olarak başta reklamcılık, halkla ilişkiler, yeni medya gibi çeşitli eğitim programlarını bitirerek kolay şekilde sosyal medya alanında uzmanlaşarak sosyal medya uzmanı olabilirler. Çünkü bu eğitim programlarında verilen bazı dersler sosyal medya uzmanlığı konusunda kişileri geliştirecek, bu konudaki bilgi ve donanımını artıracak derslerdir. Aynı zamanda bu alanda eğitim görmüş kişiler eğitimleri süresince ya da eğitimden sonra sosyal medya ajanslarında çalışarak kendilerini daha da geliştirebilirler.

Sosyal medya uzmanlarının uzman olabilmeleri için belirli okuldan mezun olma şartları bulunmamaktadır. Sosyal medya uzmanlarının belirli konularda bilgi ve donanıma sahip olmaları gerekir. Sosyal medya uzmanı kişiler; pazarlama, grafik tasarım, sosyal medya özellikleri gibi çeşitli konularda bilgi sahibidirler.  Sosyal medya üzerinde bulunan çeşitli konularda çeşitli kurslardan sertifikalara sahip de olabilirler.

Sosyal medya uzmanı olmak isteyen kişilerin genel olarak bilgi sahibi olması gereken konular;

  • Sosyal medya kanallarının dinamikleri,
  • Rakip analizi nasıl yapılır,
  • Hedef kitle analizi nasıl yapılır,
  • Hedef kitle nasıl belirlenir,
  • Çeşitli dijital pazarlama konuları,
  • Instagram ve Facebook reklam kampanyaları,
  • Yeniden pazarlama,
  • SEO,
  • Kriz yönetimi,
  • İçerik hazırlama,
  • İçerik türleri

Gibi çeşitli konularda kişilerin eğitim alarak bilgi ve tecrübe edinmesi başarılı bir sosyal medya uzmanı olmak için gerekli adımlardır.

İlginizi Çekebilir: Pinterest Nedir?


Sosyal Medya Uzmanının Sahip Olması Gereken Özellikler

Markaların sosyal medya platformları üzerinde başarı elde edebilmesi, etkin ve verimli şekilde çalışmalar sürdürebilmesi için bu alanda deneyim, tecrübe edinmiş gerekli bilgi ve donanıma sahip kişilerle çalışma yürütmesi önemlidir. Çünkü aksi takdirde yapılan çalışmalar sonuç vermeyecek, zaman ve maddi açıdan kayıp yaşanacaktır.

Sosyal medya uzmanında olması gereken özellikler;

  • Hayal gücü geniş olmalıdır.
  • Olası bir kriz sürecinde kriz yönetimini gerçekleştirebilecek nitelikte olmalıdır.
  • Dijital pazarlama alanında donanıma sahip ve başarılı olmalıdır.
  • Ölçüm, analiz, raporlama gibi çalışmaları yapabilmelidir.
  • İletişim becerileri gelişmiş kişiler olmalıdır.
  • Toplum bilimleri gibi çeşitli konularda temel bilgilere sahip olmalıdır.
  • Araştırmacı olmalı ve yenilikleri takip etmelidir.
  • Analiz yeteneğine sahip olmalıdır.
  • Markaların hedef kitlelerini analiz ederek bu hedef kitlelere yönelik stratejiler oluşturacak beceriye sahip olmalıdır.
  • Yeni fikir ve önerilere açık olmalıdır.
  • Grup çalışmalarına uyum sağlamalıdır.
  • Marka için yapılacak çalışmaların öncelik planlamasını yapabilmeli ve çalışmaları titizlikle yönetmelidir.

Sosyal medya uzmanları yenilikleri takip ederek genel bilgi ve donanımlarıyla markanız adına en doğru stratejileri belirler. Bu stratejilerin kusursuz şekilde uygulanması için süreci takip eder. Markanızın hedefleri doğrultusunda marka bilinirliğinizi, takipçi sayınızı, ürün ve hizmetlerinizin satışlarını artırır.

Sizlerin sosyal medya platformlarında takipçilerinizle etkileşim halinde olmanızı sağlar. Sizde markanız adına tüm sürecin profesyonel şekilde ilerlemesini ve doğru adımlarla devam etmek istiyorsanız doğru bir sosyal medya uzmanından sosyal medya danışmanlığı almanız markanız adına doğru bir karar olacaktır.


Sosyal Medya Pazarlaması Nasıl Yapılır?

Markaların e-ticaret siteleri için başarılı bir sosyal medya pazarlaması gerçekleştirmesi için profesyonel bir şekilde oluşturulmuş sosyal medya pazarlama stratejilerine sahip olması gerekir. Profesyonel bir şekilde pazarlama stratejisi geliştirmek isteyen markalar;

  • Potansiyel hedef kitle analizi,
  • Rakip diğer markaların analizi,
  • Çalışmaların yürütüleceği kanalların belirlenmesi,
  • Paylaşım kalitesi gibi çeşitli temel süreçler analiz edildikten sonra harekete geçmelidir. Bu temel süreçleri açmamız gerekirse;

1.Potansiyel hedef kitlenizi analiz edin ve belirleyin: E-ticaret siteleri sosyal medya çalışmalarını ürünlerinin ve markasının ulaşmasını istediği kitlelere göre gerçekleştirir. Markanızın bilinirliğinin artması ve ürün satışlarınızın yükselmesi için hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmelisiniz.  Hedef kitlenizi analiz edip belirlerken; demografik özellikler, internet kullanım alışkanlık ve sıklıkları, hangi sosyal medya platformlarında aktif oldukları gibi çeşitli alanları araştırarak hedef kitlenizi sınırlandırabilirsiniz. Hedef kitlenizin sınırlarını belirlemeniz doğru kişilere ulaşarak daha başarılı sosyal medya pazarlaması gerçekleştirmenizi sağlar.

2.Rakip olan markaları analiz edin: Her sektörde çeşitli markaların çeşitli rakipleri bulunur. Rakiplerinizi iyi şekilde tanımak ve analiz etmek onların eksik yönlerini ya da sizin markanızdan daha ön planda olduğu yönlerini belirlemenizi sağlar. Analiz sonuçlarınız sizlerin daha başarılı bir şekilde sosyal medya pazarlama planı oluşturarak rekabet ortamında daima ön plana çıkmanızı sağlar.

3.Çalışmaları sürdüreceğiniz sosyal medya kanallarını belirleyin: Her marka ve firmanın sosyal medya pazarlama çalışmalarını yürüteceği platforma göre oluşturması gerekir. Çalışmaların sürdürüleceği platforma karar verilmesi ise hedef kitlenin ve rakiplerin analizine bağlı olarak gerçekleştirilir.

Sosyal Medya Pazarlamasında Satış Artıracak Yöntemler

Markalar için sosyal medya pazarlamasında satış artıracak bazı yöntemler bulunur. Pazarlama sürecinde paylaşılan görsellerden kullanılan hashtaglere kadar her unsur satış artırmada önem taşır. Bu süreçte;

  • Ürün görselleri,
  • Paylaşım açıklamaları,
  • Hashtagler,
  • Reklam kampanyaları,
  • Ürün özellikleri gibi her unsur satış artırmaya yardımcı olur.

Dijital Pazarlama ajansı

  1. Sosyal medya paylaşım görsellerine önem verin: Sosyal medya pazarlamasında satışların artmasını sağlayan unsurların başında görseller vardır.  E-ticarette başarılı olmak isteyen markalar hedeflediği kitleyle güven dolu bir bağ kurmak zorundadır. Markalar hedef kitleleriyle güven içeren bir bağı ise internet kanalları üzerindeki marka kimliği ve sosyal medya platformları üzerinden yaptığı paylaşımlarla kurar. Bundan dolayı sosyal medya üzerindeki aktifliğiniz ve paylaşım yaptığınız görseller çok önemlidir. Markanızın ürün görsellerinin profesyonel şekilde çekilmiş olmasına ve düzenli aralıklarla paylaşımlarınızda bu ürün görsellerine yer vermeniz bu noktada sizi başarıya ulaştırır.
  2. Paylaşımlarınızın açıklamalarına dikkat edin: Sosyal medya pazarlaması ile satışlarınızda artış yakalamak istiyorsanız sosyal medya paylaşımlarınızdaki açıklamalara da oldukça özen göstermelisiniz. Hem e-ticaret hem de sosyal medya paylaşımlarınızdaki ürün açıklamaları ürün satın almayı planlayan kullanıcıların özenle inceledikleri kısımlardır. Ürün açıklama bölümü direkt satışı etkilediği için ürünle ilgili gerekli tanıtımın yapıldığı ve kullanıcıların kafalarındaki soru işaretlerini giderebileceği şekilde yazılmalıdır.
  3. Uygun hashtag kullanın: Ürünle ilgili uygun hashtag kullanmak markanıza ait ürün ve hizmetlere ulaşımı kolaylaştırır. Kullanıcıların kolay şekilde markanıza ve ürünlerinize ulaşması ise satış oranlarınızın artmasına yardımcı olur. Bu sebeple uygun hashtag kullanmaya özen gösterin.
  4. Reklam kampanyaları oluşturun: Markanıza yönelik uygun sosyal medya kanallarında uygun reklamlar vermeniz hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar. Markanızın hedef kitlesine ulaşması ise satışların artmasına yardımcı olur. Bundan dolayı sosyal medya paylaşımlarınıza reklam kampanyaları oluşturmak markanız adına olumlu sonuçlar yaratacaktır.
  5. Sosyal medya platformlarının özelliklerinden yararlanın: Sosyal medya kanallarıyla satışlarını artırmak isteyen markalar potansiyel kitlesinin yoğun olduğu sosyal medya kanallarında marka görünürlüğünü artıracak her özellikten yararlanması gerekir. Örneğin Instagram üzerinden story, reels gibi özelliklerin kullanılması daha geniş şekilde potansiyel kitleye ulaşmayı sağlayabileceği gibi hedef kitlenizin daha da genişlemesini sağlar. Aynı zamanda Instagram Shop özelliğinin kullanılması ise hedef kitlenin ürün ve hizmetlerinize daha kolay bir şekilde doğrudan ulaşabilmesini sağlar. Bu gibi çeşitli özellikler sosyal medya üzerinden satış artırmak isteyen markaların kesinlikle kullanması gereken özelliklerdir.

Sosyal Medya Pazarlama Yöntemleri

Sosyal medya üzerinden satış artıracak birçok yöntem bulunsa da günümüzde en çok iki sosyal medya pazarlama yöntemi kullanılmaktadır. Sosyal medya reklamcılığının yanı sıra Influencer Marketing ve Affiliate Marketing sıklıkla kullanılan yöntemlerdendir. Markalar çoğunlukla bu iki pazarlama yöntemiyle satışlarını artırarak hedef kitlelerine ulaşmaktadır.

  • Influencer Marketing: Marka ve firmaların sosyal medya üzerinden tanınmış ve yüksek takipçilere sahip kişilerle iş birliği gerçekleştirilir. Bu iş birliğiyle tanınmış kişiler markaların ürün ve hizmetlerini takipçilerine tanıtır. Aynı zamanda bu yöntemle hedef kitle genişler.
  • Affiliate Marketing: Bu sosyal medya pazarlama yönteminde satış ortaklığıyla süreç ilerler. Kişiler bu satış ortaklığı programına kaydolur ve kendi paylaşımını gerçekleştirdiği linklerden gelen satışlardan belirli düzeyde kar elde eder.

İlginizi Çekebilir: Instagram hesap Silme Nasıl Yapılır?

[wp-faq-schema title=”Sosyal Medya Uzmanı İle İlgili Sık Sorulan Sorular”]

Tavsiye Edilen Yazılar