İçerik Üreticileri İçin Instagram Algoritması Stratejileri

Günümüzde oldukça revaçta olan içerik üreticiliği, sosyal mecralar aracılığıyla yapılan ve belirli bir hedef kitleye sunulan içeriklerin tamamıdır. İçeriklerin ilgili hedef kitlenin karşısına çıkması, izlenme ve beğeni sayısınızın artması, dolayısıyla mevcut kitlenizin daha fazla büyümesi anlamına gelir.

İlgili hedef kitleye yönelik içerikler sosyal mecraların algoritmaları ile doğrudan bağlantılıdır ve algoritma sisteminin doğru şekilde işlemesi için kullanacağınız stratejiler istediğiniz etkileşimi almanız için son derece önemlidir. Instagram algoritması yukarıda bahsettiğimiz üzere etkileşiminizi artırmanız için farklı stratejiler uygulayabileceğiniz bir sistem sunar. Gelin bu sistemi beraber inceleyelim!


Instagram Algoritması Nedir?

Algoritma, genel anlamıyla uygulama kullanıcılarının paylaştıkları içerikler, takip ettiği hesaplar, beğenileri ve bunun gibi tüm hareketlerini esas alıp analiz ederek her kullanıcıyla özelleştirilmiş bir içerik akışının sunulmasına yardımcı olur. Böylelikle algoritma sayesinde kullanıcılar, uygulama içerisinde daha fazla vakit geçirir.

Günümüzde her sosyal medya uygulamasının belirli bir algoritması vardır. Instagram algoritması sayesinde hangi hesapları takip ediyorsanız, hangi içerikleri beğeniyorsanız, uygulama buna benzer içerikleri sık sık karşınıza çıkaracak ve kullanıcı deneyiminizi daha iyi bir hale getirmeye çalışacaktır. Aynı şekilde eğer bir içerik üreticisi iseniz, hedef kitlenizin ve potansiyel izleyicilerinizin karşısına çıkmak için instagram algoritması sayesinde farklı stratejiler kullanarak etkileşimizini artırabilirsiniz.


Instagram Algoritmasının Perde Arkasında Ne Var?

En Önemli Faktör: Zaman!

Instagram algoritması paylaşacağınız içeriklerin her zaman güncele uygun ve taze olmasını önemser. Bu nedenle öncelik olarak güncel içeriklere daha fazla yer verir. Bir içerik üreticisi olarak içeriklerinizi güncel tutmanız her zaman daha iyi bir sonuç almanıza neden olacaktır. Belirli bir süre düzenli olarak içerik paylaşımı yaptığınızda, instagram verilerinizi inceleyebilir, en çok etkileşim aldığınız gün ve saatlere göre güncel içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. En çok etkileşim aldığınız saatler takipçilerinizin en çok çevrimiçi olduğu zamanlardır. Tüm içeriklerinizi bu zaman dilimlerine göre ayarlayabilirsiniz.


Etkileşim Odaklı İçerikler Kullanın!

Instagram algoritması takipçilerinizle olan iletişiminize önem verir. İnteraktif bir şekilde doğrudan iletişim kurarak, sorulara yanıt vererek mevcut kitlenizi sabit tutabilir ve kitlenizi daha da fazla büyütebilirsiniz. Bunun için instagram story kısmında anketler, soru cevaplar ve bunun gibi etkileşimi artıracak içeriklere yer verebilirsiniz. Kullanıcıların hikayelerinize yanıt vereceği içerikler kullanarak harika bir etkileşim yolunun kapılarını açabilirsiniz.


İçeriklerinizde Çeşitliliğe Yer Verin

Yalnızca post ya da yalnızca story paylaşımı veya tek bir içerik paylaşımı sistemini kullanmanız yeterli etkileşimi almak ve instagram algoritmasını doğru kullanmak için etkili bir yöntem olmayacaktır. Dolayısıyla içeriklerinizi paylaşırken tek bir yol yerine instagram içerisinde bulunan tüm kanalları kullanmaya özen gösterin, düzenli olarak story, reels ve post paylaşımından kaçınmayın. Tüm kanalları kullanarak paylaştığınız içerikler algoritmayı harekete geçirerek daha güncel kalmanızı sağlayacaktır.


Güncel Konular ve Anahtar Kelimelerin Sihri!

Popüler konular hakkında içerikler yayınlamak, yukarıda da bahsettiğimiz üzere güncel kalmanın en iyi yollarından bir tanesidir. Paylaştığınız içeriklerde son dönemde revaçta olan güncel konulardan anahtar kelimeleri kullanarak instagram algoritmasının içeriklerinizi ilgili farklı içeriklerle eşleştirmesini sağlayabilir, daha fazla potansiyel takipçiye ulaşabilirsiniz.


Hashtag Kullanımı: Bilinen En Eski Yöntem!

Hashtag’ler, kullanıldıklarında ilgili içeriklerin bir arada gösterildiği mükemmel bir alandır ve instagram kurulduğundan bu yana, etkileşim almak için kullanılan en etkili yöntemlerden bir tanesi olarak karşımıza çıkar. Yaptığınız paylaşımlarda hashtag’leri içeriğe uygun, mantıklı ve konuyla doğrudan bağlantılı şekilde kullanmanız daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olur.


Takipçilerinizle İletişim Kurun

Takipçilerinizin ve potansiyel takipçilerinizin attıkları DM’lere ve yorumlara elinizden geldiği kadar cevap vermeye çalışın. Belirli bir kitleye ulaştığınızda bu kitleyi aynı zamanda elinizde tutmanız gerekir. Bu nedenle takipçilerinizle sürekli olarak iletişimde kalmanız sadık ve süreklilik içeren bir topluluğa sahip olmanızı sağlar.


Instagram Algoritmasına Göre Paylaşım Taktikleri

instagram algoritması, yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız her şeye dikkat eder. Dolayısıyla paylaşım yaparken dikkate alacağınız belli başlı kurallar ve taktikler mevcuttur, peki bunlar nelerdir?

Instagram Analytics’i Aktif Kullanın

Instagram Analytics doğru bir sosyal medya kullanımı için oldukça harika bir araçtır. Araç içerinizde hedef kitlenizi detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz. Kitle demografisi, en çok etkileşim alan içerikleriniz, içeriklerinizin en çok hangi zamanlarda etkileşim aldığı, en çok nerelerden izlendiğiniz ve daha birçok bilgiyi bu araç aracılığı ile alabilirsiniz. Tüm bu verilerle daha etkili bir içerik planı oluşturabilirsiniz.


Video ve Görsel Çeşitliliği Çok Önemli!

Unutmayın ki instagram öncelikli olarak görsel bir mecradır. Dolayısıyla video ve görseller, ancak paylaştığınız metinlerle doğru bir şekilde harmanlandığında mükemmel etkileşimi getirecektir. Bunların yanında instagram algoritması her zaman video içeriklere daha fazla öncelik verir. Çeşitliliği kullanarak algoritmayı doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.


Canlı Yayınlar ile İnteraktif Etkileşimi Kullanın

Takipçilerinizin sorduğu sorulara DM, yorum ve hikaye anketleri gibi yollarla cevap vermenin yanı sıra eşzamanlı olarak instagram canlı yayınlarını kullanarak da gerçekleştirmeniz mümkündür. Düzenli olarak yine takipçilerinizin en çok çevrimiçi olduğu zamanlarda canlı yayın açıp onlarla etkileşim içine girmeniz sizi hedef kitlenizin karşısına daha fazla çıkaracaktır.


Takipçilerinizin Gezme Alışkanlıklarını Dikkate Alın

Mevcut takipçilerinizin veya sizi takip etmeyen fakat instagram algoritması aracılığıyla karşısına çıktığınız kullanıcıların geçmiş etkileşimlerini analiz edin.

Sizi takip etmeden verdikleri etkileşimler (yorumlar, beğeni vb.) geçmiş gezinme alışkanlıkları konusunda ip ucu verir. Bu bilgileri kullanarak yeni içerikler paylaşabilir, ilgili kitleyle daha iyi bir etkileşim içerisine girebilirsiniz. İçeriğinizi kaydeden ve daha çok beğeni odaklı etkileşim veren kullanıcıların gezinme hareketlerine yönelik içerikler oluşturursanız keşfete düşme oranınız da bir o kadar artacaktır.


Algoritma Güncellemesi Nedir, Nasıl Ayak Uydururum?

Yalnızca instagram algoritması için değil, tüm uygulamalar için geçerli olan bir nokta vardır. Uygulamalar sürekli olarak algoritmalarını güncelleyerek var oldukları alanın en iyisi olmaya çalışırlar. Bunun için esas olan ise kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapmaktır.

Algoritma güncellemeleri değiştikçe, bir içerik üreticisi olarak sizlerin de stratejilerinde değişiklik yapması gerekebilir. Instagram algoritması güncellemeleri genel olarak keşfet kısmında yer alan içerikler, içeriklerin sıralanma önceliği ve etkileşim önceliği gibi değişiklikleri içerir, çünkü sistem tamamen bunun üzerine kuruludur. Pekii değişen instagram algoritmasına nasıl ayak uydurabilirsiniz;


Güncellemeleri Kaçırmayın!

Bir sistem değişikliğine ayak uydurabilmeniz için öncelikle onu takip etmeli ve yapılan değişiklikleri bilmelisiniz. Instagram’ın duyurularını, resmi blog sayfasını ve güncellemeleri duyurduğu resmi hesaplarını düzenli olarak takip ederseniz yapılan algoritma güncellemelerinden haberdar olabilirsiniz.


Takipçilerinizden Aldığınız Geri Bildirimleri Değerlendirin

İçeriklerinize yapılan yorumlar ve her türlü geri bildirimler aslında temelde dikkate almanız gereken faktördür. İçeriklerinizin kitleniz tarafından ilgi çekici olup olmadığını, beğenilip beğenilmediğini, kısaca içeriğinize karşı verilen tüm etkileşimleri geri bildirimler aracılığıyla analiz edebilir ve neleri değiştirmeniz gerektiğini saptayabilirsiniz.


Analiz Araçlarıyla İçeriklerinizi Farklılaştırın

Instagram Analytics başta olmak üzere diğer tüm analiz araçlarını kullanmanız, güncelleme sonrasında içeriğinizin mevcut performansı hakkında size doğru bilgileri verecektir. Bu bilgilerden yararlandığınızda doğal olarak içerik iyileştirmesine gidebilir ve daha farklı bir yol izleyebilirsiniz. Bu, trendlere ayak uydurarak daha fazla ilgi çeken içerikler üretmenize de yardımcı olacaktır.

Unutmayın ki tüm sosyal mecralarda yükselebilmek bir stratejiler bütünüdür. Uymanız gereken kurallar kullandığınız sosyal mecranın algoritmasına göre değişkenlik gösterse de, kurallara uyan fakat kendi stratejinize uygun bir şekilde ilerleyen anlayışla devam etmeniz istediğiniz etkileşimi almanıza olanak sağlayacaktır.


İlginizi Çekebilir: Instagram Erişimi Nedir, Nasıl Artırılır?

Instagram akışı neye göre belirleniyor?

Instagram akışı, uygulamaya giriş yaptığınız andan itibaren en çok ilginizi çekecek içerikler ve daha önceki gezinme alışkanlıklarınıza göre belirleniyor.

Instagram’a günde kaç post atılmalı?

Yaptığınız analizler sonucunda kitlenizin çevrimiçi olduğu zamanlarda haftada 2-3 kez olmak üzere günde 1 kez paylaşım yapmanız yeterli olacaktır.

Sürekli hikaye paylaşımı algoritmayı kötü etkiler mi?

Sürekli olarak hikaye paylaşımı instagram algoritması bakımından kötü bir sonuç doğurmaz. Etkileşim odaklı hikayeler daha fazla fayda sağlayacaktır.

Keşfete çıkmak için ne yapmalıyım?

Instagram keşfete çıkmanız için belirli bir takipçi ve beğeni sayısına erişmeniz gerekebilir. Organik olmayan, yeni açılan, takipçi ve beğenisi az olan hesapların keşfete düşme ihtimali çok düşüktür. Takipçi, beğeni ve kaydetme sayınızı organik olarak artırarak keşfete düşme ihtimalinizi de güçlendirebilirsiniz.

Tavsiye Edilen Yazılar