E-ticaret yeni nesil ticaret olarak hayatlarımızda yer alırken, artık büyük küçük birçok işletme yeni nesil ticaret yaparak satışlarını gerçekleştiriyor. Sayısız avantajıyla beraber ticareti daha kolay hale getiren altyapılar, daha yüksek satışlar yapmanız ve ticaretin her adımı doğru ve efektif şekilde planlayabilmeniz için özenle tasarlanır.
Stok takibi ve kontrolü, satış ve ciro takibi, kargo kolaylığı ve daha birçok avantaj, e-ticaret sitelerinin kullanımıyla mümkündür. E-ticaret sitelerinde ürün özelleştirmeleri kolay bir şekilde yapılır ve müşterilerinizin daha kolay bir alışveriş gerçekleştirmeleri için aynı şekilde özelleştirmeler yaparsınız. Bu özelleştirmelerden bir tanesi de ürün açıklamalarıdır.
Ürün Açıklamaları Neden Önemli?
Hepimizin bildiği üzere internet üzerinden alışveriş yapmak kolay fakat bu bağlamda çıkan en büyük sorunlar da beden uyumluluğu konusu. İnternetten vereceğiniz siparişlerde, seçtiğiniz bedenin vücudunuza uyumlu olup olmayacağı konusunda tereddüt yaşıyor olabilirsiniz. İşte tam da bu noktada kendinizi hem satıcı hem de müşteri yerine koymalısınız. Eğer bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz, tüm ürünlerinizin açıklamalarını eksiksiz bir şekilde tamamlamalı ve müşterilerinize bu konuda kolaylık sağlamalısınız.
Ürün Açıklamaları Neleri İçermeli?
Ürün açıklamaları e-ticaret sitelerinde kolay satış yapmanız için en önemli kurallardan bir tanesidir. Bir müşterinin ürün satın alması için adeta bir ikna yeteneği yerine de koyabilirsiniz. Dolayısıyla ürün açıklamaları müşterilerinizin ürünleri daha iyi anlamasını ve kendine uygun olup olmayacağını belirlemesine yardım eder. Peki ürün açıklamalarında nelere yer verilmeli?
Beden Bilgisi
Ürünlerinizde aynı zamanda ürün görselleri kullanacağınız için mutlaka görseldeki mankenin üzerindeki bedenin hangi beden olduğunu belirtmelisiniz. Böylelikle kişi kendi ölçüleri ile görseldekini kıyaslayarak kolayca karar verebilir. Aynı zamanda görseldeki modelin boy ve kilosunu belirterek de potansiyel müşterilerinizin karar verip doğru bedeni sipariş etmeleri için kolaylık sağlayabilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: E-Ticaret Sitelerinde Maliyet Artırmadan Ciro Nasıl Artırılabilir?
Kumaş Bilgisi
Kumaş bilgisi de ürün açıklamalarında kesinlikle yer alması gereken bilgiler arasındadır. Kumaş bilgisi kıyafetlerde ürünün nasıl yıkanacağı ve konforu hakkında bilgi verir. Bu nedenle mutlaka ilgili ürünlerin kumaş bilgisine yer verin.
İade ve Değişim Politikaları
E-ticaret ürün açıklamalarında yer vermeniz gereken bir diğer bilgi de ürünlerinizin iade ve değişim politikalarıdır. Eğer genel olarak ürün gruplarınızda veya tekli ürünlerde bir iade mümkünse, iadenin kaç günde yapılabileceğini belirtmelisiniz veya iade mümkün değilse iade yapılmadığını belirmelisiniz.
Diğer özelleştirmelerinizi de tek cümle şeklinde ürün açıklamalarında belirtmelisiniz.
Örnek Ürün Açıklaması
- Model Boy:
- Model Kilo:
- Model üzerindeki beden ….. bedendir.
- Kapıda ödeme imkanı mevcuttur.
- Bu üründe iade yapılmamaktadır
Veya
- İade süresi 14 gündür.
SEO Uyumlu Ürün Açıklaması Nasıl Yapılır?
SEO, ister e-ticaret siteniz ister diğer siteleriniz için altın niteliğinde olan, web sitenizin ilgili potansiyel müşterilerinize daha çabuk ulaşmasını sağlayan doğal bir reklam çalışmasıdır. E-ticaret ürün açıklamalarını SEO uyumlu yazmak, bu anlamda katkı sağlayacaktır.
SEO uyumlu ürün açıklaması yazmak için öncesinde anahtar kelime araştırması gerçekleştirmelisiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimeler, sektörünüz veya ürün grubunuzla doğrudan alakalı olmalıdır. Böylelikle açıklamalarınızı SEO uyumlu şekilde optimize etmiş olursunuz.
E-ticaret Ürün Açıklamalarında Dikkat Edilmesi Gereken Diğer Noktalar
Ürün açıklamaları zor gibi görünse de aslında doğru şekilde yapıldığında oldukça kolay bir süreçtir. Bu anlamda açıklamalarınızı yazarken yazım yanlışı yapmamaya dikkat etmelisiniz. Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise uzun açıklamalar yazmamaktır. Açıklamalarınızı mutlaka açıklayıcı kısa ve öz şekilde yazmalısınız. Böylelikle daha anlaşılır olacaktır. SEO uyumlu ürün açıklamaları için de anahtar kelimeleri büyük yoğunlukta kullanmamalı, daha yerinde ve gerektiği kadar kullanmalısınız.
İlginizi Çekebilir: E-ticaret Stok Yönetimi Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?