SEO Rehberi
SEO rehberi dijital dünyanın bir parçası haline gelmeye başlamasıyla gündeme gelmiştir. SEO kısacası arama motoru optimizasyonu anlamına geliyor. Bu işlem web sitelerini ve arama motorlarının genel yönergesini iyileştirmek için yapılır. Web sitesinin arama motorlarında çok daha yukarıda olması için yapılan bir işlemdir. Bu işlem site içi ve site dışı çalışmaları yapar.
Site İçi SEO Çalışmaları
Site içi SEO Rehber çalışmaları temel olarak 6 başlık altında toplanmaktadır. Başlıklar şu şekildedir;
İçerik Optimizasyonu
İçerik optimizasyonunun temeli aslında tamamen kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerine yönelik olarak düzenlenmektedir. Bu çalışmaların en iyi sonucu verebilmesi için sabırlı olmak oldukça önemlidir. Çalışmalar için kaliteli içerik üretmek en temel taşlarından biridir. Kaliteli içeriklerle birlikte kullanılan anahtar kelimeler de bu anlamda oldukça büyük önem taşır. Arama motorunda yapılan aramalara yönelik olarak kelime belirlenmelidir. Bu kelimeler kullanacakları cezbeder. Bu sayede web sitesinin çok daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olur. Optimizasyon çalışmaları yapılırken kullanıcıları dikkat etmesi gereken bazı hususlar da vardır.
Kalite
Kalite her işte olduğu gibi optimizasyon çalışması için de oldukça önemli bir etkendir. Bu anlamda hangi konuların siteye daha çok katkı ve dönüşüm sağlayacağı göz önünde bulundurmalıdır. Buna yönelik olarak içeriklerin nasıl ve ne zaman ziyaretçilere sunulacağı gibi konularda web sitesi yöneticileri tarafından detaylı bir şekilde düşünülmelidir. Yazılan yazılar düzgün cümlelerden oluşmalıdır. Aynı zamanda anlam ve imla hatası olmamalıdır.
İhtiyacı Karşılamak
Kaliteli içerik üretmeden önce SEO içerik konuları belirlenmelidir. Konular için sektörde en popüler olan başlıklar seçilmelidir. Bu anlamda arama motorlarında rakip sektörlerin sunmuş olduğu kaliteli içerikler ve hizmetler araştırılabilir.
Güncel İçerik
Güncel içerik de içerik optimizasyonu için gerekli olan en önemli etkenlerden biridir. Gündem düzenli bir şekilde takip edilmelidir. İçerikler ise tamamen buna yönelik olarak üretilmelidir. Aylık olarak düzenli bir şekilde araştırmalar yapılmalıdır.
Anahtar Kelimelerin Kullanımı
Her içeriğin amacı birbirinden farklı olduğu için anahtar kelimelerde birbirinden farklı olacaktır. Bu nedenle başlık içeriğe göre uygun anahtar kelimeler seçilmelidir. Anahtar kelime de dikkat edilmesi gereken en önemli nokta doğallıktır. Anahtar kelime cümle içerisinde kullanılacak diye anlamı olmayan cümleler oluşturulmalıdır. Makalenin anlam bütünlüğü bozulmamalıdır.
HTML Düzenlemeleri
HTML için kişilerin profesyonel bir kod yazarı olmasına gerek yoktur. Burada istenen düzenlemeler de SEO’ya uyumlu bir şekilde olmalıdır.
Sayfa Başlığı
İçeriğin konusu hakkında en detaylı bilgi sayfa başlığı verecektir. Sayfa başlığı oluşturmada dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekildedir;
- Anahtar kelime başlığın içerisinde yer almalıdır.
- Marka adı markanın bilinirliğini arttırmak için başlığın sonuna eklenmelidir.
- Başlık vurucu, açık ve net olmalıdır. Sayfa başlığı gelen ziyaretçileri etkilemek için ilk okunan yerdir.
- Her bir sayfa için birbirinden farklı özgün başlıklar belirlenmelidir.
Meta Açıklaması
Sayfanın kısa özeti niteliğinde olan meta açıklaması oluştururken de dikkat edilecek hususlar şu şekilde sıralanmaktadır;
- SEO rehberi çalışmalarında seçilecek anahtar kelimeler doğal olacak şekilde kullanılmalıdır. Ziyaretçinin tıklama tercihi bu anlamda etkilenir.
- Cümleler anlamlı ve düzgün olmalıdır.
- Her bir sayfa için birbirinden farklı özgün meta açıklamaları da belirlenmelidir.
Alt Başlıklar
Alt başlıklar da en az ana başlık kadar önemlidir. Örneğin bir yazıda altı farklı başlık varsa bunlar H1, H2, …, H6 şeklinde gösterilir. Alt başlıklarda dikkat edilmesi gereken adımlar şu şekildedir;
- H1 sadece bir tane olmalıdır. Çünkü bu ana başlıktır. Bunula birlikte sayfa başlığıyla da aynı olabilmektedir. Sayfanın içeriğine özetleyecek bir başlık olmalıdır.
- Diğer başlıklar da hiyerarşiye uygun olarak devam ettirmedir.
- Link ve görseller alt başlık için kullanılamadığı için her bir etiketin metin şeklinde olmasına dikkat edilmek de önemlidir.
Görsel Optimizasyonu
SEO Rehberi optimizasyonu için önemli olan bir diğer etken de görsel optimizasyonudur. Görseller yazıya eklendikçe başlık ve alt başlıklara da aynı şekilde eklenmelidir. Bu görseller için tamamen farklı bir site haritası da oluşturulabilmektedir. Arama motorlarında görsellerle içeriklerin birbiriyle ilişkili olmasına dikkat etmek oldukça önemlidir.
Breadcrumb
Kullanıcıların site içerisinde kolay bir şekilde gezebilmesi için breadcrumb sağlanmalıdır. Bu özellik kullanıcılara navigasyon kolaylığı sağlamaktadır. Ziyaretçiler bulundukları sayfada aradıklarını kolay bir şekilde bulur. Bu yapı oluşturulurken her kategori için farklı anahtar kelimeler bulunmalıdır. Aynı zamanda arama motoruna sayfanın neyle ilgili olduğu hakkında bilgiler verilmelidir.
Site Yapısı
Kullanıcının site içerisinde kolay bir şekilde gezebilmesi için iyi bir site yapısı oluşturması oldukça önemlidir. Bununla birlikte sayfanın hızlı açılması diğer sayfalara göre çok daha ön planda olacaktır. Site yapısının en temel amacı tamamen kullanıcıların istekleri ve ihtiyaçlarını dengeleyen bir yapıyı ortaya koymaktır. Kullanıcıların deneyimi için ve SEO için sitenin yapısal olarak optimize edilebilmesi adına dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.
Çift İçerik
Site içerisinde yer alan her sayfa birbirinden özgün bir şekilde yaratılmalıdır. HTML düzenlemelerinin altında bulunan sayfa başlığı ve meta açıklamaları sayfanın orijinal ve özgün olduğunu belli edecektir. Ancak bazı konular birbirleri ile benzer içerikleri de ortaya çıkarabilmektedir. Bu anlamda yazarın özgün içerik üretmesine dikkat etmek gerekir.
Mobil Uyumluluk
Mobil kullanımlar her geçen gün daha da fazla artışa geçtiği için mobil uyumluluk da oldukça önemlidir. Aramalar tablet ya da mobil üzerinden sıklıkla yapılmaya başlandığı için bu kullanıcı sayısı da SEO rehberi için göz önünde bulundurulmalıdır.
Sayfa Hızı
Şu an siteler çok gelişmiş bir şekilde sunulduğu için ziyaretçiler girdiği sayfanın da gelişmiş ve hızlı olmasını istemektedir. Arama motorları kullanıcı deneyimine oldukça önem gösterilir. Eğer sayfa yavaş olursa kullanıcılar memnun olmaz ve arama motorunda alt sıralarda yer alır. Sayfa hızı Google PageSpeed ile ölçülebilmektedir. Site hızını optimize edebilmek için şunlara dikkat etmek gerekir;
- Resim boyutları uygun bir şekilde optimize edilmelidir.
- Java, CSS ve HTML kodları minimal düzeyde olmalıdır.
- Dosyaların boyutları küçülmeli ve sıkıştırmalıdır.
- Sitenin ön bellekleme özelliğinden de faydalanmak gerekir.
Site Haritası
SEO site haritası tamamen arama motorları için bir yol haritası gibi de düşünülebilmektedir. Bu sitede bulunan tüm sayfaların linkleri arama motorlarında bulunma kolaylığını sağlamaktadır. Şu an iki farklı site haritası bulunuyor. XML site haritası ve HTML site haritası bahsedilen haritalardır. XML site haritaları arama motorlarının daha kolay okunması için oluşturulur. HTML ise kullanıcılara kolaylık sağlama amacıyla oluşturulmuştur. Bu anlamda çok fazla sayfa varsa HTML haritasının tüm sayfalara renk vermesi gerekmektedir. Ancak çok sayıda sayfa varsa önemli olan sayfalara link vermek yeterli olacaktır.
Site Dışı SEO Çalışmaları
Bu site dışı çalışmaları link çalışmalarında da olduğu gibi site dışından yapılmaktadır. Arama motorları farklı siteler üzerinden verilen linklerin kalitesi, çeşidi ve sayısına bakılarak değerlenmektedir. Bu gibi etmenler site dışı SEO kalitesini belirlenmektedir. Burada en temel amaç ise neredeyse her şeyin doğal olarak sunulmasıdır. Yani örneğin bir blog yazarının kullandığı ürün ve hizmetlere gerçekten beğendiğini önerdiği siteler hakkında link vermesi ve yazı yazması gerekir.
Güven
Sayfalar Google’ın popüler metriklerinden biridir. İlk sayfalarda listelenmesi adına yapılan en önemli metriklerden biridir. Aynı zamanda güç ve güven metrikleri spam çalışmalarını öne sunan siteleri cezalandırmak için ve spam çalışmaları yapan siteleri geri plana atmak için önem kazandı.
Güç ve Güven Metrikleri
Güç ve güven değerleri genel anlamda tüm site içerisine yapılan sayfa çalışmaların bir sonucu olarak da verilmektedir. İlk olarak değeri yüksek sayfaların siteye gelen linklere güç ve güven kazandırmak açısından yükselmesini sağlanmaktadır.
Link Çalışmaları
Link çalışmaları içerik optimizasyonu ile neredeyse iç içe olan bir çalışmadır. Sitenin genel olarak kaliteli, ilgi çekici ve bilgi verici içeriklere sahip olmasıyla daha fazla güçlenmektedir. Bu içeriklere yönelik olarak web sitesine link gelmesi sağlanır. Link çalışmalarında yapılması gerekenler şu şekilde;
Blog
Blog kurmak ve güncel içerikleri güçlü göstermek web sitesinin bilinirliğini artırmak için önemlidir. Aynı zamanda bu blog siteleri üzerinden link veriler ve link alışverişi oluşturulabilir. Güncel konular, sektörel konular ve kullanıcıların ilgisini çeken gündemdeki konularla ilgili çeşitli içeriklerde üretilebilmektedir.
Forum
Kaliteli ve kullanıcı sayısının yüksek olduğu konularla ilgili tartışma başlatılabilir ve bu tartışmalara çeşitli yorumlar yapılabilmektedir. Arama motorları tarafından crawl edilebilmektedir. Bu forumlara imza ile web sitesi linki verilebilmektedir.
Video
Web sitesinde bulunan videolar üzerinden ziyaretçi çekmek mümkündür. Aynı zamanda linkler sayesinde siteye geri dönüş yapılabilmektedir. İlgi çekici konuyla alakalı olarak bir video hazırlandığı zaman video SEO rehberi yönergeleri doğrultusunda hazırlanırsa çok daha izleyiciye ulaşacaktır.
Sektörel İncelemeler ve Analizler
Genel anlamda sektörlerle alakalı olan kişiler kendi yorumlarını istediği gibi paylaşabilir. Aynı zamanda uzman olan kişilerle röportajlar da yapılabilmektedir. Bu durum sektör içerisindeki başarıyı oldukça artırır. Aynı zamanda ilgili konuda referans sağlanabilmektedir. Yapılan analizler de detaylandırılarak kullanıcılar ile paylaşılıyor.
Haber ya da Basın Bültenleri
Bir basın bültenleri sundukları hizmetler ürünlerin güvenilir kaynaklardan gelmesini sağlar. Etkinlik düzenlendiğinde ya da yeni ürün tanıtımları da genel olarak bu yolu başvurulmaktadır. Haber sonuçları da web sitesi üzerinden paylaşılarak ziyaretçilere sunulmaktadır.
Sosyal Medya
Sosyal medyanın son dönemlerde SEO üzerindeki etkisi oldukça artışa geçmiştir. Arama sonuçları genel olarak sosyal medya platformlarındaki tüm sonuçları da görüntüler.
SEO Rehberi Nedir İle ilgili Sıkça Sorulan Sorular
SEO Yapan Kişiye Ne Denir?
SEO çalışmalarını yapan kişiye SEO danışmanı denilir. Sayfa ile ilgili olan her türlü konuya hâkim olan danışmanlar web sitelerinin çok daha iyi yerlere gelmesini sağlamaktadır. Arama motorlarında çok daha kolay bulunabilirliği sağlıyor.
SEO İçin Kaç Kelime Olmalı?
Aslında konudan konuya değişiklik gösterse de ortalama bir makale 1500 ila 2000 kelime arasında olması gerekir. Arama motorları genel olarak web sitesindeki içeriklerin ne kadar fazla olduğunu göz önünde bulundurur. Fazla içerik uzun makalelerden çok daha önemlidir.
SEO Zorluğu Nedir?
SEO zorluğu aslında bu konuyla ilgili çok fazla bilgisi olmayan kişiler için söylenebilmektedir. Ancak danışmanlar arasında en çok zorlanan konulardan birinin anahtar kelime olduğu da söylenebilmektedir.
E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.