Google ADS Danışmanlığı veren dijital pazarlama ajansları markaların Google reklam stratejilerini oluşturur, yönetir ve optimize eder. Aynı zamanda reklamlarınız düzenli şekilde takip edilir. Bu sayede reklamlarınızdan oldukça yüksek verim elde edersiniz. Google reklamlarımdan nasıl üst düzeyde verim sağlarım diye merak ediyorsanız sorunuzun cevabı bu yazımızda.
Google ADS Nedir?
Google ADS, size uygun farklı anahtar kelimeler kullanılarak ücretli şekilde Google arama motoru üzerinden yapılan aramalarda web sitenizin üst sıralarda olmasını sağlar. Google Ads içerisinde farklı reklam türlerini de barındırır. Bunlar; görüntülü reklam ağı, alışveriş reklamları, arama ağı, video reklamlar gibi türlerdir.
Google ADS reklam türlerinin farklı uygulama metotları, farklı ince reklam ayarları, reklam kurulumu için farklı kurulum yöntemleriyle birlikte farklı ögeleri vardır. Reklamlardaki farklı ayarların göz ardı edilmemesi gerekir. Google Ads ile bu farklılıklar ayrı ayrı gözlemlenir, sunulur ve düzenli şekilde takip edilirse markanıza yararı çok olur. Markanızın bilinirliği artarken aynı zamanda satış oranlarınızda yükselme gözlenir. Bu sebeple bu sürecin profesyonel şekilde yönetilmesi önemlidir. Reklamlarınızı potansiyel müşterilerinizin sizlere nasıl ulaştığı bilgisiyle geliştirebilirsiniz.
Google ADS Danışmanlığı Nedir?
Google ADS Danışmanlığı, alanında uzman kişiler tarafından Google reklamlarınızın profesyonel şekilde yönetilmesidir. Google Ads danışmanı, Google reklamları üzerinde donanımlı, bilgi ve tecrübesi olan kişilerdir. Bu kişiler markanızın doğru reklamlarla doğru kurulumlarını gerçekleştirir. Reklam bütçenizin doğru kullanarak daha az bütçeyle daha verimli reklamlar kurar. Google reklam sürecini profesyonel şekilde yöneterek markanızın olumlu şekilde ilerlemesini sağlar.
Bütçenizin miktarı ne olursa olsun kurulan reklamların doğru potansiyel kitleye ulaşmasını sağlar. Google Ads danışmanlığı ile doğru tıklamalar sayesinde geri dönüş oranınız artar.
Google ADS Danışmanlığı Neleri Kapsar?
Reklamlarınızın Kurulumu
Öncelikli önemli olan konu marka reklamlarınızın kurulumlarının doğru şekilde gerçekleşmesidir. Doğru reklam kurulumu için markanıza uygun anahtar kelimeler belirlenir. Kelimelerin arama hacimleri, rekabet ortamı araştırılır. Potansiyel kitlenin ilgisini çekecek konuya uygun reklam başlıkları ve eklentilileri oluşturulur. Reklam başlıkları markanızın verdiği hizmetleri karşılar nitelikte olmalıdır. Reklam başlıklarının potansiyel kitlede farklı beklentiler yaratmamasına dikkat edilmelidir. Reklam başlığı, reklamı gören kişinin beklentisi ve sunulan hizmetler birbiriyle örtüşmelidir.
Diğer konu, anahtar kelimelerin seçimidir. Anahtar kelimelerin doğru seçimi gereksiz harcama yapmanızın önüne geçer. Müşteri çekmek için anahtar kelime aralığının geniş tercih edilmesi fazla harcama yapılmasına sebep olur. Seçilen kelimelerin kalite puanlarının da yüksek olmasına özen gösterilmelidir.
Aynı zamanda reklamlar markanın hedeflerine göre şekillenir. Bu hedefler marka bilinirliğini artırmak veya satış oranını artırmak gibi hedefler olabilir. Marka hedefine göre reklamlar uygun stratejiler hazırlanarak oluşturulur.
Tıklama Maliyetinin Takibi
Kurulan reklamlar sayesinde tıklamalarla birlikte ziyaretçi akışı başlar. Gelen ziyaretçilerin hangi kelimeler arayarak geldiği, ne kadar süre boyunca sitede kaldığı ve neleri aradığı gibi birçok alan incelenir.
Doğru Potansiyel Kitle Belirleme
Markanın ürün ve hizmetlerinin doğru kişilere ulaşması oldukça önemlidir. Doğru potansiyel kitleyi belirlemek için kullanıcıların cinsiyet, yaş, bulundukları şehir gibi birçok kriter incelenir. Verilecek reklamlar bu kitlelere göre hedef gösterilir. Reklam tıklamaları yönünde kullanıcıların hareketlerinin doğru gözlemlenmesi önemlidir. Analizler sonucu reklamlar optimize edilmelidir.
Gereksiz Tıklama Alan Kelimeler
Her reklam kampanyasında atlanmaması gereken bir adım negatif anahtar kelimelerin engellenmesidir. Tıklama maliyeti düşük olan markalarda bile bu adım atlanmamalıdır. Çünkü ufak miktar olarak görülen bu harcama zamanla ciddi gereksiz bir harcama şekline dönüşür.
Reklamları Verimli Hale Getirme
Reklamları verimli hale getirmek için uzun süren takip ve analiz gereklidir. Reklam kampanyasının kurulduğu günden itibaren özenle bu süreç yönetilmelidir. Günlükten ziyade doğru strateji için reklam süreci değerlendirilir. Kullanıcıların hareketleri incelenir. Harcama yapan ama dönüş sağlamayan anahtar kelimeler analiz edilir ve engellenir. Hedef kitle, tıklama alan zaman dilimi, cinsiyet gibi durumlar göz ardı edilmemelidir.
Kalite Puanı
Verilen reklam anahtar kelimeleri ile hedef kitle arasındaki uyum, açılış sayfası deneyimi, reklam alaka durumu gibi birçok durum kalite puanını etkiler. Bu konuda uygun anahtar kelimelerle sitenizin uygun sayfasına yönlendirilmesi önemlidir. Kalite puanınızın yüksek olması rakiplerinize karşı sizi ileri konumda olmanızı sağlar. Rakibiniz sizden daha fazla tıklama başı maliyet veriyorsa ama kalite puanı sizden düşükse arama sonuçlarında üst sıralarda siz çıkacaksınızdır.
E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Google Ads Sık Sorulan Sorular
Google Ads para alıyor mu?
Google ADS hesabı oluşturma ücretsizdir. Reklam kampanyaları oluşturmaya başladıktan sonra reklamlarınız gösterim veya tıklama aldığında ücret ödersiniz.